Kupujesz używanego iPhone'a? Nie daj się oszukać! 0

iPhone’y posiadają świetne zabezpieczenia, dzięki którym złodziej czy osoba niepożądana nie jest w stanie używać, albo odsprzedać smartfona jako sprawnego. Opcje te z jednej strony chronią właściciela telefonu, ale z drugiej stanowią pewien problem dla kupującego, który musi dobrze się upewnić, że nie kupuje niesprawnego urządzenia.

Złodzieje, pomimo że nie mogą uruchomić skradzionego iPhone’a i tak próbują go sprzedać, w dodatku po atrakcyjnej dla nich cenie. Poniżej powiemy CI na co musisz uważać, aby nie być ofiarą nieuczciwej transakcji.

Sprawdź oryginalność iPhone’a przed zakupem

Istnieje wiele podróbek iPhone’a. Na szczęście, jeśli urządzenie jest oryginalne to istnieje w bazie Apple. Na tej stronie sprawdzisz to czy smartfon jest nadal na gwarancji, dowiesz się kiedy został uruchomiony oraz czy faktycznie istnieje: https://checkcoverage.apple.com/pl/pl/. Aby móc uzyskać te informacje poproś sprzedawcę o podanie numeru seryjnego urządzenia.

Postaraj się o zresetowanie urządzenia w Twojej obecności

Każdy prawowity właściciel iPhone’a nie powinien mieć problemu z wykonaniem w Twojej obecności pełnego wyzerowania urządzenia. Sprzedający musi wejść w Ustawienia > Ogólne > Wyzeruj > Wymaż całą zawartość i ustawienia. Niech nie zapomni się wylogować też z Apple ID, jeśli miał wcześniej uruchomioną opcję Znajdź mój iPhone, to system poprosi go wylogowanie się.

Przywracanie urządzenia do ustawień fabrycznych może potrwać kilka minut, więc bądź cierpliwy. Na ten moment pojawi się na ekranie logo Apple oraz pasek postępu.

Skonfiguruj urządzenie przy sprzedawcy

Teraz ty przejdź do konfiguracji urządzenia. Czasami mogą pojawić się jakieś problemy, np. niepełne wylogowanie. Dlatego zrób to przy właścicielu urządzenia. Będziesz musiał wybrać język, kraj oraz sieć Wi-Fi. Następnie pojawi się okno do podania Apple ID oraz hasła.

Wystąpiły problemy?

Natomiast, jeśli okno to się nie pojawi, a np. zobaczysz prośbę o podanie Apple ID oraz hasła poprzedniego właściciela to z pewnością jest coś nie tak. Być może proces resetowania urządzenia nie został przeprowadzony prawidłowo. Dlatego najpierw poproś sprzedawcę o ponowne podanie danych. Kiedy nie będzie on w stanie pominąć tego ekranu jest to wyraźnym znakiem, że smartfon nie należy do niego.

Nie kupuj urządzenia od osoby, która ma problem z przejściem powyższych etapów. Uważaj także na wymówki sprzedawcy i nie przyjmuj odpowiedzi, że brak Wam dostępu do sieci czy zapomnianym haśle. Nawet jeśli właściciel faktycznie nie pamięta swojego hasła to urządzenie będzie dla Ciebie bezużyteczne.

Komentarze do wpisu (0)

Kategorie blog
Chmura tagów
MASZ PYTANIA?

Potrzebujesz więcej informacji na temat produktu lub masz pytanie o dostępność?

Skontaktuj się z nami!

 
kontakt@ithings.pl
 
+48  662 484 464
 
poniedziałek-piątek
w godz. 10:00-16:00
DOSTAWA GRATIS

Twoje zamówienie zostanie wysłane kurierem za darmo, jeśli zrobisz zakupy za minimum 200 zł

 
do góry
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl