Jak przyciągnąć na stronę internetową osoby, które mogą być rzeczywiście zainteresowane daną ofertą? Jednym z takich sposobów w ramach pozycjonowania jest mapowanie słów kluczowych. To fundamentalne działanie SEO wpływa nawet na samą strukturę strony internetowej. Przeczytaj artykuł i sprawdź, na czym polega.
Czym jest mapowanie fraz kluczowych?
Mapowanie słów kluczowych polega na strategicznym przypisywaniu fraz do konkretnych podstron w obrębie serwisu. Jest to jeden z istotnych elementów procesu optymalizacji dla wyszukiwarek (SEO). Specjalista SEO w jego ramach przeprowadza analizę słów kluczowych, ich średniej liczby wyświetleń, konkurencji oraz intencji wyszukiwania.
Mapowanie odgrywa ważną rolę zarówno z biznesowego punktu widzenia oraz poprawności działań SEO, jak i użytkownika. Pomaga zapobiec szkodzącemu efektywnemu pozycjonowaniu powtórzeniu tych samych fraz kluczowych na kolejnych podstronach. Użytkownikowi zaś pozwala łatwo odnaleźć informacje, które odpowiadają na jego potrzeby. Na przykład osoba, która wpisuje zapytanie „jak urządzić małą łazienkę?” i trafia na wynik wyszukiwania w postaci mebli łazienkowych, raczej nie będzie zadowolona z takiego rezultatu. Jej intencja podczas korzystania z wyszukiwarki jest inna niż zakup – szuka ona odpowiedzi na pytanie o aranżację pomieszczenia, moga ja też interesować ciekawe inspiracje wnętrzarskie, na przykład rozwiązania optycznie powiększające łazienkę. Mapowanie słów kluczowych zwieksza więc szanse na pozyskanie wartościowego ruchu na stronie z wyszukiwarki i pozytywnie wpływa na doświadczenie użytkownika.
Mapowanie słów kluczowych – jak przebiega krok po kroku?
Proces mapowania fraz kluczowych wymaga starannego zaplanowania. Należy zacząć od zbadania słów związanych z tematyką serwisu. W identyfikacji popularnych fraz pomaga choćby Google Keyword Planner. Natępnie zgromadzone słowa specjalista SEO musi podzielić na grupy, biorąc pod uwagę ich intencję i zastosowanie. Inne frazy sprawdzą się w artykułach blogowych, a inne w treściach o celach transakcynych, na przykład opisach produktów. Kolejny krok polega na stworzeniu klastrów tematycznych, czyli pogrupowaniu związanych ze sobą słów. Tak pogrupowane frazy trzeba przypisać odpowiednim podstronom na stronie internetowej.
Nie należy też zapominać o opracowaniu strategii SEO obejmującej zarówno długoterminowe, jak krtókoterminowe działania. Do tych pierwszych należy choćby zaplanowanie i zlecenie nowych treści, a także ich regularna publikacja. Do drugich natomiast optymalizacja meta tagów oraz nasycenie słowami kluczowymi istniejących już tekstów. Optymalizowane treści powinny być jak najbardziej wartościowe dla użytkowników oraz spójne z całą komunikacją firmy, również tą w social mediach. Jeśli interesuje Cię pozycjonowanie w Lublinie, podczas którego specjaliści SEO przeprowadzą prfoesjonalne mapowanie fraz kluczowych, możesz zapoznać się z propozycją agencji marketingowej IBIF: https://www.ibif.pl/oferta/pozycjonowanie.
Mapowanie fraz kluczowych jako remedium na kanibalizację
Dzięki mapowaniu słów kluczowych zapobiega się kanibalizacji fraz, która stanowi problem zarówno w przypadku mniejszych, jak i wiekszych firm. Przykładowo, chcąc promować swoją stronę na frazę „meble kuchenne”, nie należy używać tej frazy w treściach na wszystkich podstronach. Umieszczając ją bowiem w obrębie całej witryny, doprowadza się do sytuacji, w której Google ma trudności z dokładnym określeniem bardziej istotnej postrony dla danego zapytania. Trzeba więc uwzględnić inne, pokrewne frazy kluczowe, takie jak na przykład „szafki kuchenne dolne”, „szafki kuchenne górne” i „wyspy kuchenne”. To pozwoli algorytmom Google skierować użytkownika we właściwe miejsce.
Jak widać, warto zadbać o mapowanie fraz, różnorodność słów kluczowych oraz ich odpowiednie rozmieszczenie. Dzięki takim działaniom zapobiega się problemowi z nieodpowiednim zaplanowaniem całej struktury informacji na stronie internetowej i związaną z nim koniecznością przebudowy nawet całego serwisu. Mapowanie fraz kluczowych pomaga też oczywiście uniknąć kanibalizacji oraz poprawia widoczność strony w rezultatach wyszukiwania.
Materiał zewnętrzny