
iPhone’y to narzędzia designerskie, z piękną konstrukcją i spasowaniem elementów. System iOS jest jednym z najlepszych na rynku, a dla użytkowników smartfonów Apple – najlepszym. Dzięki świetnej optymalizacji systemu oraz ponadczasowej konstrukcji i designie, telefony Apple zdobyły wielu fanów na całym świecie. Posiadają one również swoje wady, a w części egzemplarzy dochodzi do usterek – z winy użytkowników lub nie. Jakie są najczęstsze usterki w iPhone’ach?
iPhone 5s
Konstrukcja tego smartfona jest tak bardzo ponadczasowa, że Apple rok temu zdecydowało się na wypuszczenie iPhone’a 5se, w którym zamknięto podzespoły iPhone 6s w obudowie iPhone’a 5s. iPhone 5se zdobył od razu wielu zwolenników, a do dziś w sklepach znajdziemy wiele egzemplarzy iPhone’a 5s, który nadal utrzymuje cenę powyżej 1000 złotych za nowe urządzenie, używane kosztują w okolicach 700 złotych. W każdym iPhonie istnieją jednak różnego rodzaju usterki. Jedną z największych wad modelu 5s jest mało pojemna bateria, która dodatkowo lubi się wyłączać przy niższych temperaturach. Po premierze smartfona zauważono też kilka innych problemów z produktem. iPhone 5s miał problem z kalibracją czujników – akcelerometr, żyroskop oraz kompas podawały błędne odczyty. Użytkownicy telefonów zaobserwowali również nadmierne nagrzewanie się urządzenia, problemy z mikrofonem oraz tworzenie się bad pixeli. Większość z tych rzeczy była nie problemem natury fizycznej, a problemem oprogramowania, które zostało zaktualizowane.
iPhone 6s
Oczywiście i w tym przypadku nie obeszło się bez wad, do najczęściej zgłaszanych problemów przy iPhone 6s należały: nagrzewający się przycisk Touch ID; samoistne wyłączanie się, mimo że telefon jest naładowany; zniekształcenie dźwięków w głośniku; nie zawsze poprawnie działający 3D Touch oraz ekran, który nie wyświetla białych kolorów. Podobnie jak w poprzednich iPhone’ach wiele z tych usterek wynikało z błędów oprogramowania i zostały usunięte.
Powiedzieliśmy sobie o usterkach w dwóch modelach smartfonów Apple. A z jakimi problemami przychodzą najczęściej użytkownicy iPhone’ów do serwisów naprawczych?
- rozbity wyświetlacz LCD – niestety tu musi zostać wymieniony również digitizer. Warto takich problemów unikać, a można zrobić to, kupując wcześniej szkło hartowane, które z pewnością ochroni wyświetlacz przed upadkiem.
- rozbity digitizer – digitizer to inaczej szybka dotykowa i nie jest tym samym, co wyświetlacz LCD. Uniknąć wypadku można w ten sam sposób co przy wyświetlaczu LCD.
- zalanie cieczą – cóż każdemu się może zdarzyć, że przypadkiem zaleje swój smartfon jakimś rodzajem cieczy. Należy pamiętać, że ciecz, cieczy nie jest równa i jedne są bardziej szkodliwe dla smartfonów od drugich.
- przycisk Home – bardzo częsta usterka w smartfonach Apple. Przycisk ten najczęściej przestaje działać w wyniku zużycia. W tym przypadku pozostaje jedynie wymiana. Z pewnością do iPhone’a 5 nie stanowiło to większego problemu, jednak wymiana przycisku Home, który posiada również Touch ID powoduje utratę tej funkcjonalności.
Inne uszkodzenia:
- uszkodzona kamera,
- zepsute złącze słuchawkowe,
- uszkodzona obudowa,
- problem z WiFi,
- problem z kartą SIM itp.
Jak widać w sprzęcie Apple dochodzi do usterek równie często, co w smartfonach inny marek. Większość elementów da się jednak sprawnie i szybko naprawić. Jedną z największych wad jest chyba brak możliwości wymiany przycisku Home z pozostawioną funkcją Touch ID, niektórych użytkowników fakt ten może bardzo irytować.